Bloggläsare början av augusti 2017


Ge turister fri vård också! Tre vänsterpartister föreslår att sylsökande, papperslösa och människor som vistas illegalt i Sverige bör ha samma rätt till sjukvård som svenska medborgare. Detta eftersom alla människor är lika värda. Men då bör det förstås även gälla alla turister på besök i vårt land – de är ju också lika värda som människor. Och tänk vilket uppsving för turismen när hela världen kan komma till Sverige och få fri sjukvård!

***

Det allvarligaste hotet som Sverige står inför på kort sikt är matförsörjningen. Om matimporten stoppas på grund av exempelvis krig, är invånarna i ett kargt massinvandringsland med nedlagda jordbruk på norra halvklotet mycket illa ute. 1932-1933, det vill säga på ett enda år, dog nästan lika många människor som Sveriges befolkning av svält i Ukraina.

***

Idag är 60 % av invånarna i Malmö invandrare eller barn till invandrare. För fem år sedan berättade en förlossningsöverläkare från Skåne för mig att de flesta barn som föds i Skåne har invandrade föräldrar! Redan på 2040-talet kommer Sverige att ha en muslimsk majoritet. Och kaoset på våra BB-avdelningar beror på att invandrade muslimska kvinnor föder många barn. Exakta siffror går inte att få fram eftersom varken etnicitet eller religion får registreras i Sverige. Men Migrationsverket rapporterade nyligen att mödrar med PUT (vilket nästan alltid betyder muslimska kvinnor) under åren 2015 – 2016 fött inte mindre än 11.000 barn. Sannolikt är totalantalet barn som muslimska kvinnor idag föder i Sverige cirka 3.000 per månad.

***

Alla gör ju en loop runt det verkliga problemet. Läste just i ”Mitt i Södermalm” om ökat missnöje med vårdcentraler. 7 av 10 stockholmare tycker att det har blivit svårare att få vård under det senaste året. Sjukhuslandstingsrådet säger att det beror på att man måste fokusera på dem som har störst vårdbehov. Jaha, och vilka är det då, när äldre svenskar får allt svårare att komma fram och få träffa en läkare? Inte ett ord om att 100.000 nya uppehållstillstånd från tredje världen varje år spelar en roll. För då måste man ju fråga den icke-goda frågan om inte de som har betalat skatt till detta hela livet ska ha förtur framför dem som inte pröjsat en spänn. Jag säger inte att allt beror på massinvandringen, jag säger bara att denna oerhörda demografiska förändring inte ens nämns, med tanke på hur många vårdbehövande och vårdkrävande som kommer hit.

***

Efter gnistbildning står snart den svenska pensionsbromsens lameller i brand och därefter väntar nedsmältning.

***

Beppe Wolgers skrev texten till Olle Adolphsons visa ”Mitt eget land”. Ulla Sjöbloms version från kalla krigets dagar ringer i mina öron. Ett utdrag:

Jag hörde musik någonstans
Som kom från en frusen orkester
Den kallas för terrorbalans
Och dansas av öster och väster
Vad bryr jag mej om öst och väst
Jag vet ju bäst

… för när mänskorna har varandra
Bor de alla i samma land
Och jag är ju precis som andra
Och min hand är så lik din hand
Hela landet syns från mitt fönster
Huvudstan ligger i mitt rum
Och i taket gör lyktor mönster
Det är dumt
Men jag är väl dum

Visan har över ett halvsekel på nacken, men det slår mig att den passar ännu bättre in på vår egen tid. Se avslutningen av första versen: ”Vad bryr jag mej om öst och väst, jag vet ju bäst”. Det är en hyllning till tyckandet framför vetandet.
Varför vet då Beppe/Olle/Ulla bäst?
Svaret kommer i nästa vers där det sägs både att alla människor är lika (Och jag är ju precis som andra, och min hand är så lik din hand) och att nationsgränserna och konflikterna mellan olika länder är ett stort misstag. Leve globalismen (för när mänskorna har varandra, bor de alla i samma land)!
Verklighetskontakten är obefintlig. Man förstår att diktaren ligger i sin säng och tittar i taket, fantiserande om att huvudstaden ligger i hans/hennes rum. Och så en belåten kraschlandning: ”Det är dumt men jag är väl dum”. Jag tänker att det stämmer ju på pricken in på vår egen tid: den accepterade dumheten.

***

Vi som växte upp på femtiotalet minns Sparbankernas tidning Lyckoslanten med ”Spara och Slösa”, där Spara samlade sina pengar till något fint medan det gick illa för Slösa. Varje barn fick också en sparbössa i skolan. I dag är det annorlunda. Konsumtionstrycket är enormt. Titta på den utrustningsarsenal som behövs för ett litet barn. De föräldrar som inte sparat till allt som ”behövs” kan få låna. Visserligen till skyhög ränta, men ändå. Joxa bara lite med telefonen så kommer pengarna! Sparbössan byttes ut mot mobillånet. Slösa regerar.

***

Hur gör man för att förstöra Sverige?
Jo:
Först uppfostrar man svenska flickor till att hata män, framför allt svenska män. Det är viktigt att svenska kvinnor föder få, eller helst inga, barn. Sedan ser man till att förinta samhörigheten bland svenskar. Svenskar ska istället måna om romer, syrier, afghaner, afrikaner, i stort sett alla folkslag som inte är vita och/eller västerländska.
Främlingar intar viktiga samhällspositioner.
Sedan tar de över.

***

Om man gör tankeexperimentet att det kommer att ske ett muslimskt övertagande av Europa så krävs det nog att samhällsstrukturen fortfarande upprätthålls av ”ureuropéerna”. Detta därför att det är hos dessa som kunskapen finns för att driva och förvalta de komplexa system som moderna västerländska länder består av. Detta handlar då både om administration och teknik.
Det framgår ju på ett övertydligt sätt att de som invandrar till Europa från olika länder med icke fungerande infrastruktur, och överhuvudtaget dysfunktionella förhållanden, inte är kapabla att ta över och driva ett modernt civiliserat samhälle. Deras överlevnad baserar sig på att de kan luta sig mot en fungerande välfärdsstat, som sannolikt inte kan upprätthållas efter deras eventuella övertagande. Men givetvis vill de fortfarande äta russinen i kakan vilket innebär att de arbetsuppgifter som krävs för att ”behålla välfärden” även i fortsättningen måste utföras av de ”pureuropéer” som är insatta i och till fullo behärskar de olika systemen som samhället består av. Resulterar detta i att vi kommer att få en situation där de systemkunniga utnyttjas som arbetskraft för att de okunniga skall kunna fortsätta att leva med ”bibehållen välfärd”?

Texterna valda och något redigerade av Karl-Olov Arnstberg

Utskriftsvänlig PDF-version

Alla texter är © på denna blogg. Det är tillåtet att sprida texterna under förutsättning att ni alltid länkar till källan här på bloggen.