Bloggkommentarer

Varje dag får vi flera positiva reaktioner från våra läsare, av blogg och av de båda böckerna Invandring & Mörkläggning. Det känns naturligtvis bra, men det gör ont också. Några exempel från de senaste dagarna:
Jag vill bara kort skriva för att uttrycka min uppskattning över att ni startat en blogg.
Jag hör till de där ”rasisterna” som är mycket oroliga för Sveriges (och Europas) framtid. Det finns som bekant belägg som räcker och blir över för att Sverige kommer att knäckas som välfärdsland och på sikt också slitas sönder kulturellt.
Bästa hälsningar
XYZ
(Jag är så ytterligt försiktig av mig att jag till och med här skriver under med ett alias. Skulle det komma ut på mitt jobb (på universitetet) att jag hyser de åsikter jag gör om invandringspolitiken skulle jag stämplas som ”rasist” och åka ut med huvudet före.)

***

Förhoppningsvis kommer jag att få argument som gör att jag lyckas övertyga någon av mina svenska vänner om det befängda som pågår. Mina högutbildade och intelligenta svenska vänner som ser mig som extrem och förmodligen överväger att säga upp bekantskapen.
Jag är den ”främlingsfientlige” med invandrarhustru, son resp dotter gifta med utlänningar, som har arbetat internationellt i 40 år, därav många år utomlands…som har som närmaste vänner och största grupp…judar (denna av många så hatade grupp med sitt disproportionerliga inflytande, sina uppfinningar och Nobelpris, sina kulturella bidrag, etc)!!

***

Det råder ett totalt mörker i mitt gamla hemland. Ni har ett ofantligt jobbigt uppdrag med denna helt PK-frälsta mediecirkus och politikersjuka felande obefintliga kravlösa invandringspolitiken. Hur att bla bli av med Ullenhag och Ceciliorna i EU? En fd svensk skäms för dessa figurers agerande. Att omvärlden numera skrattar åt Sveriges flathet informeras ju ingenstans om i Sverige.

***

Superbra med en blogg – på så sätt skapar ni en öppen kanal till oss medborgare med möjlighet till dialog!
Ett förslag: På bloggen skulle jag vilja att ni lägger upp ”gammalt” material som fortfarande är relevant. T.ex. gamla debattartiklar.
Jag skulle också gärna vilja läsa om Karl-Olovs forskning om zigenare – ett område där massmedias desinformation är fullständigt grotesk! Man skiter totalt i åldringsrånen!

***

Som kommentar till ditt blogginlägg om Syrien, är det en sak som irriterar med medierapporteringen runt IS framryckning i Irak. Varför betecknar man så ofta IS som en terroristgrupp eller extremistgrupp? Såvitt jag kan se är det här ett Jihadkrig på samma sätt som när Fredens och Toleransen Religion gjort sitt segertåg över världen tidigare i historien. Det har varit en fråga om att konvertera eller dö. ”Extremist” antyder att det är en ytterlighetsposition som inte delas av så många. Terrorist antyder att det är en grupp i militärt underläge som försöker sätta skräck i samhället och destabilisera. Här är det såvitt jag kan se en välbeväpnad armé som drar fram i Profetens efterföljd. Det är bara flygvapen som saknas. Det har alltid funnits en fanatiskt militant kärna i det islamiska världssamfundet.
För övrigt är medieklimatet trist här i Hälsingland. Inte ens kommentarer finns att läsa på Hela Hälsingland. Alla insändare som innehåller lite farliga tankar refuseras. Insändarsidan är nu förbehållen representanter för partierna och blir således intetsägande och förutsägbar.

***

Vill tacka för den informativa och mycket intressanta boken “Invandring och mörkläggning del II”. Den ger en samlad bakgrund och bättre förståelse för den eländiga situation vårt land befinner sig i. Ni båda författare har lagt ner ett oerhört arbete att på så kort tid samla så mycket fakta för att kunna ge den historiska bilden av ett skeende. Både min man och jag har läst böckerna med god behållning. Vi tackar för ert mod och beslutsamhet att informera i detta känsliga ämne. Tack säger två “gamla akademiker”.

***

Vad bra att ni har startat en blogg! Lycka till! Om den kommer att hålla samma höga kvalitet som böckerna I&M I och II, så kommer bloggen att bidra till en sakligare debatt om viktiga samhällsfrågor som invandringen. Ni behövs verkligen i dagens Sverige!!