Bloggläsare början av november

stefan
Noterar att du i ett inlägg nämner Olle Wästberg, som tydligen är styrelseordförande i R. Wallenberg Academy. Jag har en bekant som var närvarande på ett allmänt möte i ABF-huset på Sveavägen för cirka tjugo år sedan. På en direkt fråga från någon i publiken om det fanns ett svenskt folk så svarade Olle Wästberg: ”Nej!”

***

I TGV ( tidskrift för genusvetenskap) läste jag om en jämförelse mellan byn Drevdagen och by NNayagarh, i Indien, med avseende på patriarkala strukturer. Självklart kommer den fram till att kvinnorna på båda ställen styrdes av dessa och levde under deras ok. Förvisso kunde “strukturerna” vara svårare att hitta i Drevdagen, eftersom de “doldes av föreställningar om jämställdhet” men ett idogt forskande lyckades leta fram dem. För egen del skulle jag gärna agera försökskanin för en genusforskare om de ville jämföra mig med en kurdisk alfahanne! Man skulle då upptäcka att jag inte använde tvättmaskinen, tog lite ansvar för inköp av mat och matlagning, tagit ut mindre föräldraledighet än min hustru, var den som ansvarade för bilarna i hushållet och staplandet av ved etc. Dessutom familjens huvudförsörjare. Däremot hittade man inget om att jag höll min dotter inlåst under dagtid. Jag tvingar inte hennes bror av vakta henne. Jag har aldrig kommit på tanken att beröva min dotter livet om hon sneglade på en olämplig pojkvän eller funderat i banor om att kasta min ut min fru från balkongen, om hon gått i kort klänning. Slutsatsen skulle naturligtvis ändå bli att både jag och den kurdiske alfahannen styrdes och leddes av samma patriarkala strukturer och i princip är vi således “lika goda kålsupare”. Möjligtvis skulle jag i jämförelsen känna mig aningen mer “vidsynt”, “tolerant”, “lättare att leva med” för kvinnor men sån’t kanske inte räknas i sammanhanget?

***

Idag toppades nyhetsinslagen av årsdagen av Anton Pettersson Lundins vansinnesdåd i Trollhättan. Naturligtvis finns det ingen som försvarar eller inte tar händelsen på allvar och den tragik den medfört, men i svenska medier försöker man göra händelsen till nått den inte representerar. Det rör sig om ett vansinnesdåd utfört av en maskerad galning med rasistiska förtecken: den typen av gärningar har förekommit tidigare och kommer även att ske i framtiden, exempelvis iraniern som körde ihjäl ett antal personer i Gamla Stan och upplevde sig radiostyrd. Nu försöker medierna blåsa upp händelsen i akt och mening att naturligtvis påvisa “samhällets mörka krafter och göra händelsen till något om “allas lika värde”.

***

Från min lilla hörna kan det rapporteras att jag gjorde en liten översiktlig koll över antalet frihetsberövanden i Sthlm och Gbg och kunde konstatera att 2/3 av alla frihetsberövade hade vad man kallar “utländsk härkomst”. De fem “gotlänningarna” som var misstänkta för grov våldtäkt i Visby saknade sina fyra sista siffror i sina personnummer, något som naturligtvis var helt väntat. Min chef berättade att det kommer en lagändring snart som innebär att man vid förordnande av försvarare kan sekretessbelägga namnen på dem som är misstänkta. Fortsätter utvecklingen kommer vi snart att ha alla rättegångar bakom lyckta dörrar, med fullständig sekretess för alla personuppgifter.

***

För en tid sedan besökte jag Örebro – i samband med ”Pridefestivalen”. Jag har ännu inte kommit över det faktum att så många barnfamiljer gick omkring med regnbågsflaggor, trots att RFSL är uttalat fientliga till heterosexuella familjer. Det är dessutom en organisation med väldigt ”vuxen” agenda som vill sprida en avspänd inställning till sadomasochistisk sex. Oavsett hur man ser på den frågan har jag svårt att se att detta är en angelägenhet för barn.  Hur är det möjligt att sätta regnbågsflaggor i händerna på barn om inte folk är hjärntvättade? Jag behöver knappast påpeka att jag inte såg en enda muslimsk barnfamilj i folkhavet – och knappast några homosexuella heller för den delen (räknade till fyra).

***

I veckan släpptes ett lagförslag om förändringar i sexualbrottslagstiftningen som innebär att man inför ett krav på “samtycke” vid sex samt att rubriceringen våldtäkt ersätts med begreppet “sexuellt övergrepp”. Hela syftet med lagändringen är naturligtvis att stärka brottsoffrens ställning och öka antalet dömda för våldtäkt. Förslaget diskuterades i diverse morgonsoffor och viss debatt förekom då det gäller kravet på “samtycke” om detta var ett hot mot rättssäkerheten mm.  Vad som däremot inte nämndes med ett ord, särskilt när alla fick veta att de misstänkta på Gotlands släpptes fria, hur detta nu kunde vara möjligt? Om nu ett flertal personer haft sex med en för dem helt okänd rullstolsbunden kvinna mot hennes vilja, hur skulle detta kunna vara straffritt? Hur ställer sig den förslagna lagstiftningen till den uppkomna situationen? Här borde morgonsofforna varit fyllda med kulturarbetare, feminister med flera som alla unisont krävt nått i stil med att “nu får det vara nog”, men tystnaden har varit total. Sven-Erik Alhem borde förekommit i varenda tidning för att förklara varför det kan tänkas att gärningsmännen släpptes fria. Antag att händelsen inträffat vid en firmafest i Cementa eller efter en hockeymatch med Roma IF. Tror någon då att morgonsofforna stått tomma eller att feministerna lyst med sin frånvaro?

***

Antingen beväpnar jag mig för att skydda mig och min familj, då polisen inte förmår att upprätthålla sin del av samhällskontraktet, eller så lämnar vi landet. Alternativ 2 är bättre. Vi kommer lämna Sverige för ett land i Asien som inte lägger ner all sin tid och energi på att vara PK och agera som hela världens socialbyrå. Jag har arbetat och bott utanför EU sedan mitten på 80-talet med avbrott i Sverige och har kunnat notera förruttnelsen som nu har ökat markant i hastighet. Löfvens katastrofala brist på ledarskap och kurage förvärrar det hela till en nivå som vi aldrig har upplevt tidigare. Nu hör jag samma tongångar bland mina vänner. Väldigt många talar om att lämna Sverige. Detta är nytt, att inte bara företag inser det hopplösa att agera i ett normlöst land, utan sunda värderingar och total kravlöshet för så kallade ”flyktingar”. Situationen är ohållbar, när ekonomin tappar fart. När medborgare inser hur lite de får för sina skattekronor kommer kanske till och med de allra trögaste våga ta knytnäven ur fickan och ställa politikerna mot väggen. Jag och min familj kommer inte vara här då, nu går flyttlasset inom några veckor. Det blir Jul och Nyår i värmen istället, i ett land där kvinnor kan gå oantastade på natten.

***

Intressant vad som nu händer på Gotland. Skydda allmänheten kan/vill inte polisen (polisledningen), men när folk blir upprörda och börjar protestera finns det minsann resurser för att kväsa ”upproret”. Vad vi nu ser där tror jag är en liten försmak av framtiden: Statens våldsapparat kommer i huvudsak att användas för att hålla den inhemska svenska befolkningen i schack och skydda politiker och högre tjänstemän från dess vrede, alltmedan man utan att ingripa låter kriminella invandrare våldföra sig på landet och dess befolkning. Och genom att sänka kraven för inträde till polisutbildningen kan man ju ”bredda” rekryteringen, och på det sättet få en poliskår som knappast heller är lojal med det svenska folket.

***

Trots alla mediala dimridåer, mångkulturella evenemang i teve med mera verkar folk i gemen ledsnat på vad som pågår. För egen del träffar jag dagligen folk som uppger att de slutat titta på nyheterna eller tror att vi snart kommer att ägna oss åt koranläsning för all framtid. Politikerna försöker allt desperatare framställa Åkesson och SD som ett “rasistparti” med “nazistiska rötter” o.s.v. Man pekar på “järnrörsskandaler” med mera och letar upp skolfoton på SDs företrädare. Inget av detta kommer att hjälpa vare sig Löfven eller Alliansen därför att folk har i princip synat ut dessa företrädare. Folk skiter i och kommer att alltmer skita i dessa järnrörsskandaler eller vad det nu varit och se SD som det enda parti som inte deltagit och kan hållas ansvariga för det som politikerna ställt till med. I Stockholm kommer potentialen att vara enorm och här kan vi nog vänta oss SD som en kommande “kursraket”.

***

Mina barn, som är i skolåldern, har berättat hur man tvingat en pojke att be om ursäkt till en från Afrika nyinvandrad elev. Denne pojke hade under en lektion endast sagt att invandrarna kommer hit på grund av att deras hemländer är fattiga, och att de kan få det bättre här. Det borde vara uppenbart för en var att skolans värdegrund sätter sig över grundlagen, och ingen har någon skyldighet att följa den.

***

Det finns två fenomen som i dagsläget roar mig mer än annat och kan få mig att skratta gott! Dels när jag läser om nått i stil med hur krigsmakten anskaffat en genushandbok för strid eller exempelvis en lärare som försvarat sig mot en misshandlande elev, för att freda sig anmäls för misshandel och stängs av. Här finns det en uppsjö av exempel som vi matas dagligen med. Ett annat är när någon i min bekantskapskrets eller utanför denna rasar och tappar fattningen över nått vansinne som pågår. Då kan jag skratta igenkännande och känner att jag trots allt inte är ensam om reaktionen. Din senaste blogg om romerna andades ilska och förbannelse på ett sätt som fick mig att skratta gott. Våra åldringar har blivit pjäser i ett postmodernt drama där det till varje pris går ut på att skydda romerna mot all kritik och då får våra 20- och 30-talister offras på “den heliga politikens altare” av PKmaffian.

***

I en artikel i Borås tidning angavs att sexbrotten ökat markant. Naturligtvis kunde ingen förklara varför detta hade skett och “undersökningen” kunde naturligtvis inte besvara fråga eftersom detta inte var dess syfte. Man angav vidare att de var i det närmaste positivt att en ökning hade skett eftersom det visade på att kvinnor började reagera över det patriarkala tillstånd dessa levt under. Här har vi ett område som media till varje pris försöker försköna och undvika att medborgarna ska få full insyn i. Förra helgen inträffade en gruppvåldtäkt i Uppsala där fyra afghaner under knivhot hade tvingat in en 14 åring pojke i ett skogsområde och våldtagit denne. Nyheten har i princip missats av alla medier, trots att fyra sitter häktade.

***

Jag är ganska säker på att Sverige kommer att drabbas av braindrain under de kommande decennierna. De som främst kommer att lämna landet är den välutbildade medelklassen och övre medelklassen, mycket på grund av identitetsvänsterns framfart (det blir bland annat allt svårare att hitta skolor som inte bedriver politisk agenda till sina barn) och invandringen från MENA-länderna. De rika stannar kanske kvar, så länge det inte föreligger risk för inbördeskrig. Övriga som blir kvar är ”white trash”-svenskarna (som varken har ork att lämna landet eller saknar kompetens att kunna få uppehållstillstånd i framgångsrika länder) och identitetsvänstern (fast någon gång tar ju pengarna slut och arbetena inom genusindustrin och andra liknande branscher försvinner). Ja, och så får vi förstås en ständigt ökande procentandel MENA-människor, vars syn på demokrati, feminism och HBTQ riskerar att bli en krutdurk som till slut exploderar.

Kjell Albin Abrahamson beskrev identitetsvänstern på ett underhållande sätt men förfärades också över deras makt i Sverige:

I Tyskland finns också vad jag kallar för vulgärvänster, som också rymmer en floskelvänster, gnällvänster, stolpskottsvänster, spendervänster, kulturvänster, identitetsvänster, skygglappsvänster, södermalmsvänster, finvänster, gatuvänster, hatvänster, etikettvänster, skäggvänster, rasvänster, kränkthetsvänster, gammalvänster, skrikvänster och kasta sten-vänster. (…) Men i Tyskland är vulgärvänstern marginaliserad i samhällsdebatten, i Sverige leder den det offentliga samtalet.”

Nu är han död och om knappt åtta månader fyller Janne Josefsson 65. Då kan SVT avpollettera honom på laglig väg så att säga, vilket innebär att ytterligare ett hinder mot identitetsvänsterns styre blir undanröjt.

Så länge identitetsvänstern styr ser det kört ut. Oddsen försämras ytterligare eftersom Alliansen i mångt och mycket har anammat identitetsvänsterns tankegångar. Alltför många svenskar är dessutom ”sossefierade” efter Socialdemokraternas långa styre och tror fortfarande att politikerna vill oss väl och att staten är god.

Redigerat och återgivet av Karl-Olov Arnstberg

Utskriftsvänlig PDF-version

Alla texter är © på denna blogg. Det är tillåtet att sprida texterna under förutsättning att ni alltid länkar till källan här på bloggen.